window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-114924349-1');

17. 10. 2017

Na 11. místě kandidátky Zelených je Eva Češpivová z Kladna, tlumočnice a lektorka německého jazyka, absolventka kurzu Lektor komunitního a individualizovaného vzděláváni, zaměřeného na možnosti vzděláváni v ČR.

Eva je členkou Zelených od roku 2008 a její témata jsou rozvoj zdravého a kvalitního prostředí pro naše děti, pro jejich fyzický, duševní i duchovní vývoj. Důležité je efektivní vzdělávání dětí, jak ve školním, tak již v předškolním věku, proto se zajímá o moderní vzdělávání propojené s reálným životem a respektující přístupem k dětem.

Ve vztahu ke Kladnu usiluje o dosažení kvalitního a důstojného života pro každého člověka a motivaci pro občany k aktivnímu podílení se na rozvoji obce.V tomto smyslu je pro ní důležité co nejrychlejší zavedení participativního rozpočtu, kdy sami obyvatelé Města navrhují projekty ke zlepšení svého okolí a tak spolurozhodují o využití obecního rozpočtu.

 

Na 16. místě kandidátky Zelených je Ing. Kateřina Pazderů, Ph.D. ze Zákolan. Katka učí na České zemědělské univerzitě v Praze, obor Pěstování rostlin, zároveň se věnuje včelaření  a spolupěstování zeleniny v rodinném hospodářství.

„Mé Zelené kořeny jsou velmi hluboké, už od vysokoškolských studií jsem k Zeleným tíhla, protože si myslím, že „Žít lehce na Zemi“ se nám může povést jen, když budeme brát ohled i na další živáčky i neživáčky na planetě a na
budoucí generace. A to má v programu jen strana Zelených.“

Katka je také členkou komise pro životní prostředí obce Zákolany, kde měla na starosti zejména pasportizaci pozemků obce z pohledu jejich využití a odpadové hospodářství.

Jejími blízkými tématy jsou právě zemědělství, a to spíše to maloformátové, ve smyslu „Potravinové suverenity“ a „Najdi si svého farmáře, pekaře a včelaře!“ Také se zabývá vzděláváním, moderními vzdělávacími systémy až po
systém „Učení se životem“. V ochraně přírody klade důraz na snižování tlaku člověka na přírodu a na princip koexistence přírody s člověkem. Člověk nesmí s přírodou bojovat.