window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-114924349-1');

30. 3. 2017

Vyžádali jsme si nejnovější informace o stavu přípravy integrace Kladna do PID. Aktuální návrh linek naleznete ve schématu v obrázku níže, jejich přehled pak pod článkem.

Špatnou zprávou je, že z posledních prohlášení některých hlavních aktérů vyplývá, že se termín zahájení provozu od 1. 7. 2017 nemusí stihnout. Na straně kladenského Magistrátu je údajný problém zejména v tom, že bude muset pokrýt propad tržeb MHD Kladno v odhadované výši 12 mil. Kč ročně.

O dopadech integrace do PID ví Magistrát již nejméně rok. Domníváme se proto, že měl možnost se dostatečně připravit. Navíc z podobných důvodů blokovalo Kladno integraci již v roce 2016.

Kladenští zelení proto vyzývají primátora Kladna, Mgr. Milana Volfa, aby vyvinul maximální úsilí a součinnost ke spuštění provozu v rámci integrace Kladna do PID již od 1. 7. 2017, a to včetně integrace kladenské MHD.

Další informace zjišťujeme, sledujte SZ Kladno zde na webu a na FB: https://www.facebook.com/SZKladno/

Navrhované schéma linek v rámci PID Kladensko (pro zvětšení klikněte na obrázek)

AKTUALIZACE (4.4.2017)

Dle návrhu jízdních řádů kladenských autobusových linek v rámci PID, který se aktuálně projednává, by páteřní spoje Kladno (Energie) – Praha měla zajišťovat linka 300, na které mají jezdit nové kloubové autobusy ČSAD Kladno. Linka 300 má jezdit ve špičce v intervalu 15 – 20 minut. Linka 399 pak bude poskytovat spojení od Energie přes Kladno-jih na Veleslavín s intervalem ve špičce opět 15-20 minut. Dále bude jezdit „courák“ 322.

Spojení Praha – Švermov má zajišťovat linka 330, která ve špičce v intervalu 15-20 minut pojede ze Švermova přes autobusové nádraží kolem Meisnerů a Svépomoci ke Hvězdě.

Linka 324 od Energie přes Okrsek 4 na letiště a na Zličín má jezdit ve špičce v intervalu 15-20 minut.

Linky 300, 324 a 322 má zajišťovat ČSAD Kladno, linky 330 a 399 pak soukromí dopravci.

Z aktuálního návrhu tak vyplývá:

• výrazně se zlepší spojení Rozdělova s Prahou, naopak méně přímých spojů pojede do/ze Švermova

• výrazně se zlepší spojení na letiště a na Zličín od Energie přes Okrsek 4

• celkový počet autobusových spojů Kladno – Veleslavín by ve špičce měl mírně vzrůst (navíc vzroste kapacita díky kloubovým autobusům)

• linka 300 má jezdit přes Buštěhrad, díky čemu výrazně vzroste četnost spojů přes Buštěhrad (cca 2x) a tak dojde ke zhoršení jízdní doby přímých spojů Kladno – Veleslavín

• díky pozdějším odjezdům posledních večerních spojů z Prahy získají části Kladna vzdálenější od Prahy (tj. bohužel nikoli Kročehlavy) pozdně večerní až noční spojení s centrem města

• jak linka 324, tak linka 399 má zajíždět k ČSAD Kladno – je otázkou, jaký toto má smysl a zda by místo zajíždění na ČSAD nemohly linky zajíždět k hlavnímu kladenskému nádraží a tak zlepšit dostupnost vlakové dopravy zejména pro obyvatele Kročehlavského sídliště a Sítné

 

Návrh nových linek PID:
300 PRAHA, NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN – Buštěhrad – KLADNO, ENERGIE
322 PRAHA, NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN – STŘEDOKLUKY, U ŠKOLY – KLADNO, AUT.NÁDRAŽÍ
323 PRAHA, NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN – Kněževes – KOLE Č, ZÁMEK
324 PRAHA, ZLIČÍN – Kladno, Okrsek 4 – KLADNO, ENERGIE
330 PRAHA, NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN – KLADNO, HAVLÍČKOVO NÁM ĚSTÍ – SMEČNO
357 PRAHA, ZLIČÍN – JENEČ – KLADNO, AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ
388 PRAHA, NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN – Brandýsek – SLANÝ , ŽEL. ST.
389 PRAHA, NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN – SLANÝ, TRPOMĚCHY – LOUNY, LUNA
399 PRAHA, NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN – Kladno, Okrsek 4 -KLADNO, ENERGIE

(přečíslované linky MHD Kladno a MHD Slaný)
601 KLADNO, ROZDĚLOV – KLADNO, OKRSEK 0
602 KLADNO, NÁM ĚSTÍ SVOBODY – KLADNO, HNIDOUSY
603 KLADNO, OAZA – KLADNO, HŘBITOVY
604 KLADNO, U ZVONEČKU – DŘETOVICE
605 KLADNO, OKRSEK 0 – KLADNO, AQUAPARK
606 KLADNO, ENERGIE – KLADNO, OAZA
607 KLADNO, AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ – SLANÝ, AUT. NÁDR.
609 KLADNO, OÁZA – SLANÝ, ARBESOVA
610 KLADNO, TRŽNICE – KLADNO, ZÁDUŠNÍ
611 KLADNO, OKRSEK 0 – KLADNO, PRŮMYSLOVÁ
612 KLADNO, NÁM. SVOBODY – SLANÝ, AUT. NÁDR.
613 KLADNO, OAZA – KLADNO, SOKOLOVNA
614 KLADNO, DŘÍŇ – MALÉ PŘÍTOČNO
616 KLADNO, NÁM. SVOBODY – KLADNO, MASOKOMBINÁT / VELKÉ PŘÍTOČNO
617 SLANÝ, U STADIONU – SLANÝ, ŽEL.ZAST.
618 SLANÝ, SÍDLIŠTĚ ČKD – SLANÝ, NA HÁJI
620 KLADNO, NÁMĚSTÍ SVOBODY – KRALUPY N. VLT., ŽEL. ST.
621 KLADNO, NÁMĚSTÍ SVOBODY – VELVARY, NÁM.
622 KLADNO, NÁM. SVOBODY – SLANÝ, AUT. NÁDR.
623 SLANÝ, AUT. NÁDR. – ZÁKOLANY, TRNĚNÝ ÚJEZD